Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Το "Πολυμήχανο"

Άραγε, υπάρχει διασκεδαστικός τρόπος για να μάθουμε μαθηματικά; Ο καθηγητής του MIT Seymour Papert, υποστηρίζει πως "ΝΑΙ". Μάλιστα, ως πρωτοπόρος σε παιδαγωγικά και τεχνολογικά θέματα, υπέδειξε και τον τρόπο: τα παιδιά αλληλεπιδρούν με ένα προγραμματιστικό περιβάλλον που χρησιμοποιεί μια στοιχειώδη γλώσσα προγραμματισμού, επινόηση του Papert, την γνωστή μας Logo.  Έτσι, μέσα από απλές, φυσικές, καθημερινές διαδικασίες που θυμίζουν παιχνίδι, όπως ο προγραμματισμός της χελωνίτσας της Logo να εκτελέσει έναν χορό, τα παιδιά γνώριζουν τον κόσμο των Μαθηματικών από μικρές ηλικίες και όχι επιφανειακά, αλλά σε βάθος.

Σήμερα, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, ορμόμενο από τα ίδια ελατήρια, δημιούργησε έναν χώρο στο γήπεδο του Badminton στην Αθήνα, όπου νέοι και παιδιά νομίζουν πως απλώς παίζουν ενδιαφέροντα, έξυπνα, ομαδικά παιχνίδια, ενώ ουσιαστικά, καλλιεργούν την μαθηματική τους σκέψη.

Η δράση αυτή θεωρείται πρωτοποριακή, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά και για τα διεθνή. Το  όνομά της, "Πολυμήχανο".